1)  20 maja 2002 (org. Prof. Teresa Michałowska, pomysłodawczyni Spotkań)
1.	Andrzej Wicher  – Odmiany Meluzyny w literaturze średniowiecznej Anglii,
2.	Paweł Stępień  – „Bo w ogniu doświadcza się złoto, a ludzi miłych Bogu – w piecu utrapienia” [Syr 2,5] – o losach Eufamijana w polskiej legendzie o św. Aleksym),
3.	Ryszard Skrzyniarz  – Kazania świętokrzyskie - ich geneza, treść i duchowość
4.	Rafał Wójcik  – O mnemotechnicznym przygotowaniu kazania o św. Stanisławie. 'Opusculum de arte memorativa' Jana Szklarka.
 
2)		21 października 2002 
 1.	Zbigniew Kadłubek (Katowice) - De eremo et poesi. Św. Piotr Damiani (1007-1072). 
2.	Robert Urbański (Wrocław) - Dlaczego pierwsze rozbudowane relacje o najeździe mongolskim powstały dopiero w niemal sto lat po tym wydarzeniu? 
3.	Mieczysław Mejor (Warszawa) - Antigameratus Frowina. 
4.	Krzysztof Bracha (Kielce) - Tzw. kolekcja kazań Piotra z Miłosławia (XV w.). Problemy i perspektywy badawcze.
3) 	27 stycznia 2003 
 1.	Georgi Minczew (Łódź): Kto siedzi na koniu za św. Dymitrem (Demetriuszem) z Salonik? Stosunek tekstu hagiograficznego do tekstu ikonograficznego.
2.	Tomasz Płóciennik (Warszawa): Kilka uwag na temat inskrypcji gnieźnieńskiej ‘OSSA TRIUM...’
3.	Michał Hanczakowski (UJ) „Czechów ogarnęło jednak tak wielkie zamroczenie”: tekst, autokreacja, nieodczytanie. Z zagadnień recepcji husytyzmu.
4.	Janusz K. Goliński  (Bydgoszcz) Peccata  capitalia  et  mortalia.  Pisarze  dawni o siedmiu grzechach głównych.
4) 	13 maja 2003		Bogurodzica
1. Teresa Michałowska (Warszawa) 	Jerzy Woronczak (1923–2003)
2.	Wiesław Wydra (Poznań) 	   O siedmiu pieczęciach Bogurodzicy i najdawniejszych dziejach literatury polskiej
3.	Jerzy Pikulik (Warszawa) 	   Co melodia Bogurodzicy mówi nam o czasie powstania pieśni?
4.	Roman Mazurkiewicz i Zofia Wanicowa (Kraków) - Dlaczego Bogurodzicę śpiewano w czasie liturgicznym Bożego Narodzenia?
5.	Antoni Czyż (Siedlce)    Problemy interpretacji Bogurodzicy (część najstarsza). 
6.	Jean-Philippe Hashold (Amiens)    Dlaczego pod Grunwaldem śpiewano Bogurodzicę?
5)	27 października 2003
 1.	Justyna Łukaszewska - Ordo uirtutum Hildegardy z Bingen. Parę słów o genezie, pierwowzorach i warstwie muzycznej utworu. 
2.	Monika  Kaczmarek - Czy autor Bestiariusza Miłosnego stosował metodę scholastyczną?
3.	Andrzej Wicher - Spór o Chaucera - wybrane problemy.
4.	Cezary K. Święcki - Kultura piśmienna wcześniejszego średniowiecza w Polsce.
5.	Witold Wojtowicz - Oralność tzw. Carmen Mauri.
6) 	8 grudnia 2003 (org. E. Żółkiewska)
 1.    Maciej Abramowicz (UMCS) Kwestia prawdy w średniowiecznej literaturze francuskiej. 
2.    Katarzyna Dybeł (UJ) Być szczęśliwym w średniowieczu. Trzynastowieczna powieść arturiańska. 
4.    Anna Loba (UAM), Miłość małżeńska w późnośredniowiecznych traktatach dydaktycznych.
5.    Dorota Szeliga (UW) Problem godności człowieka w twórczości Jana Parmentier (1494-1529).
6.    Agata Sobczyk (UW) Język prostaczków: sancta simplicitas w średniow. literaturze francuskiej.
7.    Ewa Dorota Żółkiewska (UW) Aluzja i jej funkcje w trzynastowiecznych francuskich fabliaux.
7) 	29 marca 2004 (zorganizował doc. dr hab. M. Mejor)
 1.	Jacek Soszyński – Kronika uniwersalna w kodeksie wilanowskim (XV w.)
2.	Krystyna Krauze – Dydaktyczne i merytoryczne walory gramatyki Jana z Głogowa.
3.	Kazimierz Łatak – Traktaty Piotra Klarety z Roudnic w Polsce.
4.	Sławomir Górzyński – Nagrobek ks. Władysława cieszyńskiego w Pizie.
5.	Maria Jernajczyk - Hierarchia i wspólnota na Uniwersytecie Krakowskim – teoria i praktyka.
6.	Mieczysław Mejor – Średniowieczna literatura komentująca i izagogiczna.
8) 	31 maja 2004 
 1.	Małgorzata Smorąg-Różycka - Cesarz pobożny: o jednym z aspektów oficjalnego wizerunku władcy w sztuce bizantyńskiej.
2.	Małgorzata Dąbrowska - Czy się ożenić? Cesarza Manuela II Paleologa (†1425) pogląd na małżeństwo 
3.	Paweł Migasiewicz - Ubiór i kult. Uwagi na temat ubierania figur i obrazów
4.	Kamil Kopania - Słowo – obraz – teatr. Kilka uwag na temat Rozmyślań dominikańskich
5.	Piotr Bering - Kronika – nieznany gatunek dramatyczny?
6.	Paweł Kozioł  - Exemplum i alegoria w strukturze kroniki mistrza Wincentego
9) 	27 października 2004
 1.	Dr Magdalena Sakowska   -  Łacińskie teksty autorstwa kobiet w epoce średniowiecza
2.	Dr Zbigniew Kadłubek  - Vita activa i vita contemplativa u Piotra Damianiego.
3.	Dr Adam Krawiec -  Stosunki seksualne ludzi z istotami nadprzyrodzonymi (w piśmiennictwie europejskim). 
4.	Dr Dorota Gacka -  "Być  równą  aniołom",  czyli  dlaczego św. Kinga postanowiła zachować dziewictwo. 
5.	Dr Maciej Michalski  - Od podporządkowania do dominacji: kilka uwag o autorytecie świętości w Vita maior świętej Jadwigi śląskiej.
10)		26 stycznia 2005  (org. A. Wicher)
 1.	Rafał Borysławski – Erotyka a myślenie magiczne w zagadkach staroangielskich
2.	Joanna Kazik  – Postaci kobiece w średniowiecznym angielskim dramacie misteryjnym 
3.	Liliana Sikorska – "I zgrzeszyłem ... mową". Psychomachia w poźnośredniowiecznych moralitetach i interludiach
4.	Anna Warmuz – Metafory, które organizowały życie człowieka średniowiecza. 
5.	Andrzej Wicher – Paradoksy związane ze spożywanienim pokarmów w średniowieczu – wstępny rekonesans
6.	Anna Czarnowus – Edyp średniowieczny w ,,Oblężeniu Teb’’ Johna Lydgate’a
7.	Władysław Witalisz – Wokół średniowiecznej Troi: mit, historia i polityka w średnioangielskich opowieściach o wojnie trojańskiej
8.	Rafał Molencki – Różnica między edytorskimi interpretacjami tekstów średniowiecznych w wydaniach krytycznych a ich oryginalnymi rękopisami.
11) 	23 marca 2005 		Mediewalizm
 1.	Ryszard Knapiński (KUL Lublin) – Biblia uboga czy komiks? Dewaluacja pojęcia Biblia pauperum. 
2.	Jacek Kowzan (Akademia Podlaska, Siedlce) – Quattuor hominum novissima. Między słowem a obrazem. 
3.	Aneta Kramiszewska (KUL Lublin) – Wizja św. Jana Kantego - modyfikacje średniowiecznego tematu Misericordia Domini w sztuce barokowej. 
4.	Roman Zawadzki (PAT Kraków) – Historia  i  legenda  w kształtowaniu   wizerunku  św.  Jana  z  Kęt.
5.	Paweł Bohuszewicz ( UMK Toruń) – ‘Uwielbiona opatrznościowa struktura’. O tożsamości ideologii społeczno-politycznej Kazań sejmowych Piotra Skargi i scholastycznej kosmologii.
6.	Andrzej Jurek (UMK Toruń) – Żywot św. Krzysztofa Piotra Skargi jako przykład recepcji średniowiecznej Legendy o św. Krzysztofie Jakuba de Voragine. 
7.	Mariusz Kazańczuk (IBL PAN, Warszawa) – Średniowieczne korzenie Historyj świeżych i niezwyczajnych. 
8.	Roman Mazurkiewicz (AP Kraków) – O skarbie Piotra Wydżgi ukrytym w staropolskiej legendzie. 
9.	Barbara Kowalik (Uniwersytet Warszawski) – Paradoksy współczesnego mediewalizmu.  – 
10.	Krzysztof Obremski (UMK Toruń) – Socrealistyczny apokryf  a kult komunistycznych „świętych”.
12) 11 maja 2005 W PIĘĆSETLECIE ŚMIERCI BŁ. WŁADYSŁAWA Z GIELNIOWA; org. Roman Mazurkiewicz (Akad. Pedagogiczna Kraków)
1.	Wiesław Wydra (UAM, Poznań) – O Władysławie z Gielniowa – po piętnastu latach.
2.	Wiesław Franciszek Murawiec (PAT, Kraków) – Rozwój kultu bł. Władysława z Gielniowa.
3.	Alicja Szulc (UAM) – Sermone et cantico. O instrumentach religijnej dydaktyki bernardynów w średniowieczu.
4.	Andrzej Jazdon (UAM, Poznań) – Muzyka w klasztorach bernardyńskich. 
5.	Katarzyna Krzak (UAM, Poznań) – Ikonografia bł. Władysława z Gielniowa.
6.	Wacław Twardzik (IJP PAN, Kraków) – Uwagi tekstologa skreślone z nadzieją na ponowną edycję utworów Władysława z Gielniowa. 
7.	Jan Godyń (UJ) – Interpunkcja w polskich utworach Władysława z Gielniowa – uwagi do transkrypcji.
8.	Roman Maria Zawadzki (PAT, Kraków) – W kręgu poetyckich i warsztatowych inspiracji Władysława z Gielniowa.
9.	Paweł Stępień (UW) – Kilka uwag o pieśni Władysława z Gielniowa Jasne Krystowo oblicze. 
10.	Rafał Wójcik (UAM, Poznań)Władysława z Gielniowa komentarz do Pieśni nad pieśniami.
13) 19 października 2006 	SIILESIA, org. Zbigniew Kadłubek (Uniw. Śląski)
 1.	Prof. dr hab. Marek Cetwiński (Akademia Jana Długosza w Częstochowie) -- „Carmen Mauri”, czyli efekt śnieżnej kuli.
2.	Dr Piotr Boroń (Uniwersytet Śląski, Katowice) -- Przemiany kulturowe na Śląsku w II połowie XII wieku i ich mazowiecko-walońskie korzenie.
3.	Dr Jacek Soszynski (Uniwersytet Warszawski) -- Problemy komentowanego przekladu Kroniki Marcina Polaka.
4.	Dr Zbigniew Kadłubek (UŚ) -- Integumentum i „Święta Kraina Milczenia” Mistrza Wincentego.
5.	Dr hab. Piotr Bering (Uniwersytet Adama Mickiewicza, Poznań) –  Wyobrażenia geograficzne Śląska w późnośredniowiecznych kronikach regionalnych i wczesnorenesansowych Descriptiones.
14) 		5 kwietnia 2006	Historia i narracja. Średniowieczna    rzeczywistość przedstawiona (org. Prof. Jacek Banaszkiewicz , Uniwersytet Warszawski)
1.	Dr Paweł Żmudzki (Instytut Historyczny UW) - Młodzi wojownicy - więź wspólnotowa i struktura grupy w narracjach kronikarskich
2.	Mgr Paweł Derecki (Instytut Historyczny UW) - Alleluja! Alleluja! Alleluja! Święty German kontra Sasi i Piktowie
3.	Dr Robert Bubczyk (Instytut Kulturoznawstwa UMCS) - Prezentacja książki pt.: Szachy i rycerze. O grach planszowych w angielskiej kulturze wyższej późniejszego średniowiecza, Lublin 2005
4.	Prof. Jacek Banaszkiewicz (Instytut Historyczny UW) - Theatrum rituale Konrada II? Wipon o pierwszych czynach władcy
5.	Dr Michał Tomaszek (Instytut Historii UMCS) - Klasztor w Brauweiler – fundatorzy Ezzonidzi i wspólnota mnichów
6.	Mgr Anna Gronowska (Instytut Kultury Polskiej UW) - Rycerskie przechwałki i obietnice – świadectwa epickie i historiograficzne
15–16) 30 maja 2007 		Pogranicza teatralności  
 Kultura intelektualna
1.	Piotr Bering – „W poszukiwaniu ukrytej dramaturgii, czyli o teatralności kronik”. 
2.	Anna Loba – „Teatralność w dziełach dydaktycznych Philippe'a de Mézieres i jej związki z liturgią.”
3.	Marta Łykowska – „Świat średniowiecznych wizji. O związkach literatury wizyjnej z teatralnością”.
4.	Magdalena Ryszka-Kurczab - "Dialektyka myśli i teatralność: wokół polskich średniowiecznych sporów dialogowych".
5.	Rafał Wójcik - "Teatralizacja pamięci. Ars memorativa i teatr wyobraźni w średniowieczu".
Kultura religijna
6.	Krzysztof Bracha – "Kazanie średniowieczne jako teatr gestu i słowa".
7.	Marcin Morawski -- „Pierwiastek dramatyczny we wczesnej homiletyce i literaturze anglo-łacińskiej”.
8.	Dorota Gacka – Msza i poezja liturgiczna „w teatrze kościoła”.
9.	Jerzy Pysiak - Teatralizacja oficjów brewiarzowych w liturgii łacińskiej w okresie rozkwitu średniowiecza.
10.	Grzegorz Gołaś - Teatralność w utworach i ćwiczeniach medytacyjnych.
11.	Piotr K. Morawski - „Narracyjność dramatyczna: teksty o męczeństwie świętych w perspektywie teatralnej”.
12.	Kamil Kopania - "Lalki oraz rzeźby animowane w kulturze religijnej średniowiecza".
13.	Anna Madys – „Błazenada, szaleńcy Boży, karnawał”.
14.	Ewa Dorota Żółkiewska - "Teatralność trzynastowiecznych francuskich fabliaux".
31 maja 2007 
Kultura artystyczna
 15.	Krzysztof Rzepkowski - "Teatralność komedii elegijnej".
16.	Katarzyna Dybeł - „Miłość i śmierć: teatralność w starofrancuskim Tristanie pisanym prozą”.
17.	Maria Maślanka-Soro - „Dramatyczność teatralna u Dantego i Boccaccia”.
18.	Jan Okoń - „Wokół teatralności Lamentu świętokrzyskiego”.
19.	Małgorzata Dowlaszewicz – „Elementy teatralne w późnośredniowiecznym romansie prozą w Niderlandach”.
20.	Andrzej Wolański - „Śpiewacze turnieje w świecie minnesangu i meistergesangu w epoce średniowiecza i renesansu na Śląsku”.
21.	Łukasz Kozak - „Teatralność scen muzycznych w ikonografii średniowiecznej”.
Kultura polityczna
 22.	Jerzy Pysiak - „Sakralny teatr władzy monarszej. Udział książąt w obrzędach liturgicznych związanych z kultem świętych i kultem relikwii w Europie zachodniej w XI-XIII w.”
23.	Przemysław Marciniak - "Theatrum Byzantinum - widowiska o charakterze teatralnym w kulturze bizantyńskiej od IX do XV wieku".
24.	Jolanta Rzegocka -- "Wjazdy i triumfy królewskie oraz magnackie w dawnej Rzeczpospolitej".
25.	Mariusz Kazańczuk -- „Od turnieju rycerskiego do pompa funebris. Widowiska heraldyczne w dawnej Polsce”
17) 	5 marca 2008 	Muzyka i Poezja
 1.	Gabriela Kurylewicz: Tomasza z Akwinu teoria muzyki – w poszukiwaniu jedności życia kontemplacyjnego i aktywnego
2.	Marcin Bornus-Szczyciński:  Muzyka średniowieczna – tak inaczej retoryczna, że aż uważana za przedretoryczną.
3.	Mieczysław Mejor: Wiersz "Veni, Domine et noli tardare" w liturgii Adwentu a "Kazania świętokrzyskie"
4.	Sławomira Żerańska-Kominek: Muzyka  w  ogrodzie  miłości
5.	Jakub Fischer: Harmonia lyrica w potrydenckiej twórczości polskich poetów metafizycznych – problem trwałości tradycji i nowatorstwa.
6.	Andrzej Wolański: Dźwięk   a   słowo   w  muzyce  epoki średniowiecza
18) 	4-6 czerwca 2008 (współorg. Wojtowicz): Nowe badania nad Kroniką biskupa Wincentego
 1.	Jacek Banaszkiewicz, Narrator w przebraniu - o przedstawieniu pewnego epizodu w Kronice Wincentego
2.	Janusz Bieniak, Jak Wincenty rozumiał i przedstawiał ustrój państwa polskiego
3.	Piotr Bering, Co Kadłubek mógł wiedzieć o teatrze?
4.	Bogdan Wojciech Brzustowicz, Realia kultury rycersko-dworskiej w kronice Mistrza Wincentego
5.	Robert Bubczyk, Wpływ pisarstwa Jana z Salisbury na Kronikę Mistrza Wincentego na przykładzie wybranych fragmentów utworu (literacki ,,portret'' Kazimierza Sprawiedliwego)
6.	Dragos Calma, Identyfikacja źródeł „Kroniki” przy pomocy programu Dramo.
7.	Marek Cetwiński i Jacek S. Matuszewski, Metodologia wyrażania pożądanej koncepcji ustrojowej w „Kronice” Wincentego i jej współczesne implikacje 
8.	Katarzyna Chmielewska, Recepcja rzymskiej literatury antycznej w „Kronice polskiej” Mistrza Wincentego.
9.	Antoni Czyż, Duchowość i poglądy teologiczne Wincentego w świetle Kroniki. 
10.	Ryszard Grzesik, Południowosłowiańskie wątki w małopolskiej tradycji historycznej XIII wieku
11.	Zenon Kałuża, O lekturach filozoficznych mistrza Wincentego
12.	Karol Kollinger, Dlaczego Mistrz Wincenty przemilczał kaźń Piotra Włostowica.
13.	Adam Krawiec, Wyobrażenia geograficzne w Kronice Wincentego.
14.	Jakub Z. Lichański, Między tradycją a nowoczesnością: prologi do kronik Anonima zw. Gallem oraz Mistrza Wincentego. Analiza retoryczna.
15.	Wojciech Mrozowicz, Czy Kadłubek był zrozumiały? O skrótach i uproszczeniach jego  dzieła.
16.	Adrien Quéret Podesta, Funkcja "Listu Kolomana Wegierskiego" w Kronice Wincentego Kadłubka.
17.	Henryk Samsonowicz, Sytuacja polityczna, w jakiej działał Wincenty.
18.	Edward Skibiński, Kryzysy władzy w Kronice Wincentego.
19.	Leszek P. Słupecki, Krak i Wanda przed Kadłubkiem, w czasach Kadłubka, u Kadłubka i po Kadłubku.
20.	Janusz Sondel, Wincenty zw. Kadłubkiem jako apologeta prawa rzymskiego.
21.	Vratislav Vaníček, Interpretace vztahů mezi Přemyslovci a Piastovci ve 12. století v kronice mistra Wincentyho.
22.	Przemysław Wiszewski, Co z tą Polską? Patria - Polonia w kronice Kadłubka.
23.	Paweł Żmudzki, Mistrz Wincenty jako interpretator Anonima zw. Gallem.
19) 25 czerwca 2008 Kategoria teatralności w mediewistyce I
20)  29 kwietnia 2009 Kategoria teatralności w mediewistyce – II 
 1.	Klementyna Glińska (Kraków) – Między retoryką a dramatem, czyli o teatralności komedii elegijnej.
2.	Piotr Bering (Poznań) –  Teatralność narracji i struktury w kronikach.
3.	Dorota Gacka (Warszawa) – Elementy teatralne w Nowej poetyce Godfryda de Vinsauf.
4.	Magdalena Sakowska (Wałbrzych) – Dialogi Cnót i Przywar w „Liber vitae meritorum” Hildegardy z Bingen – wczesna zapowiedź moralitetu?
5.	Sylwia Konarska-Zimnicka (Kielce) – Blasfemia Męki Pańskiej? Przykład tańca.
6.	Prezentacja doktoratu: Kamil Kopania  (Warszawa) – Animowane figury Chrystusa Ukrzyżowanego w kulturze religijnej łacińskiego średniowiecza (styczeń 2009, UW)
7.	Komunikaty innych uczestników zespołu „Pogranicza teatralności”
8.	Zebranie polskich członków Société  Internationale  pour  l'étude  du  Théâtre Médiéval poświęcone udziałowi w XIII Kongresie SITM, Giessen, lipiec 2010.
21) 	28 października 2009: The Category of Theatricality In Medieval Studies (III)
 1.	Terry Gunnell (Reykjavik) – The Drama of the Poetic Edda: Performance as a Means of Transformation 
2.	Jakub Morawiec (Katowice) – Characteristic of skaldic court performances
3.	Piotr K. Morawski (Warszawa) – The Anatomy of Suffering: Presentation of Christ in the Middle English Passion Plays
4.	Kamil Kopania (Warszawa)  – On the Origins of Medieval Animated Sculptures of Crucified Christ
5.	Małgorzata Dowlaszewicz (Wrocław) – Performative aspects of the Dutch prose romance Alexander van Mets
22) 	3 marca 2010 (org. Krzysztof Bracha, IH PAN, UJK Kielce) 	Kazania Świętokrzyskie
 Geneza, przekaz, tekst, kontekst --- po lekturze nowej edycji
 1.	Marek Derwich, Jeszcze raz o pochodzeniu ‘Kazań świętokrzyskich’.
2.	Tadeusz M. Trajdos, Wokół genezy i pochodzenia ‘Kazań świętokrzyskich’.
3.	Tadeusz Witczak, Nad relikwią prozy polskiej.
4.	Bogdan Walczak, Uwagi o transkrypcji ‘Kazań świętokrzyskich’.
5.	Jakub Z. Lichański,  ‘Kazania Świętokrzyskie’ - aspekt retoryczny.
6.	Krzysztof Obremski, Retoryka ponad gramatyką (składnią)? O konstrukcji "a są słowa Syna Bożego" i tradycjach literackich ‘Kazań świętokrzyskich’.
7.	Tomasz Mika, ‘Kazania świętokrzyskie’ jako obiekt badań filologicznych. Pomiędzy literaturoznawstwem a językoznawstwem.
8.	Zdenek Uhliř,  O Řečech nedělních a svátečních Tomáše ze Štítného: Problém české a latinské transmise kazatelských textů.
9.	Krzysztof Bracha, Noty łacińskie w ‘Kazaniach świętokrzyskich’
23) 	8-9 czerwca 2011 (współorg. Paweł Stępień, IBI UW) Średniowieczne rozmowy człowieka ze śmiercią
 ► WYKŁAD WSTĘPNY 
1.	Ewa Siatkowska (Warszawa) – Kilka kwestii spornych w badaniach De morte prologus. 
► TRADYCJE BIBLIJNE, LITERACKIE, OBYCZAJOWE 
2.	Marek Starowieyski (Warszawa) – Śmierć w apokryfach chrześcijańskich 
3.	Mirosław Lenart (Opole) – „L’anima mia che con la morte parla”. Długie trwanie rozmów człowieka ze śmiercią w literaturze włoskiej. 
4.	Anna Skóbel (Kraków) – Dziecko w obliczu spraw ostatecznych, czyli o Rozmowie Panienki ze Śmiercią Kaspra Miaskowskiego. 
5.	Bogdan Rok (Wrocław) – Reformaci polscy wobec problemu przygotowania do śmierci w XVIII wieku. 
6.	Brigita Žuromskaitě (Wilno) – Postać śmierci w XVI-XVII wiecznych kazaniach pogrzebowych i testamentach rodziny Sapiehów. 
7.	Anna Marciniak-Sikora (Łódź) –"Codzienna w całym świecie praktyka, nieuchronny wyrok Boski, iż kto się rodzi, umierać musi...." . Kilka uwag o arengach w staropolskich testamentach szlachty krakowskiej. 
►► WOKÓŁ POLIKARPA (WARSZTAT, FUNKCJONOWANIE, ODBIÓR) 
8.	Paweł Stępień (Warszawa) – „Czyż nie uczynił Bóg głupstwem mądrości świata?” (1 Kor 1, 20). Mądrość mędrców i mądrość Boża w Rozmowie mistrza Polikarpa ze Śmiercią. 
9.	Jacek Kowzan (Siedlce) – Konteksty teologiczne i ikonograficzne Rozmowy Mistrza Polikarpa ze Śmiercią. 
10.	Tomasz Wojczak (Poznań) - Dialog mistrza Polikarpa ze śmiercią a średniowieczna kultura ludowa. 
11.	Dominika Gruntkowska (Szczecin) – Rozmowa Mistrza Polikarpa ze Śmiercią a Nędza z Biedą z Polski precz idą. Oddziaływanie dialogu średniowiecznego na dialog rybałtowski. 
12.	Viviana Nosilia (Padwa) – XVI-wieczna staroruska przeróbka Rozmowy Mistrza Polikarpa ze Śmiercią (Сказание о смерти некоего мистра философа) 
13.	Andrzej Dąbrówka (Warszawa) – Uwarunkowania artystyczne dialogów nauczyciela ze śmiercią (materiał tematyczny Polikarpa, kompozycja i funkcjonowanie w ujęciu konstruktywistycznym).
24) 			25 maja 2012 Juliusz Domański: Łacina w Polsce. Literatura myślicielska
 A. Dziedzictwo antyczne explicite 
A.I. Starożytności grecko-rzymskie, starożytności chrześcijańskie, starożytności polskie, legendy genealogiczne, egzempla
A.II. Prehumanistyczna problematyka języka i stylu 
A.III. Język w znaczeniu ścisłym: etyka i gramatyka 
A. IV. Dwujęzyczność piśmiennictwa 
B. Dziedzictwo antyczne implicite
B.I. Późnośredniowieczne pojęcie filozofii 
B.II. Refleksja metahistoryczna 
B.0. Założenie i odnowienie uniwersytetu w Krakowie 
B.III. Myśl polityczno-społeczno-kościelna
25)  	9 listopada 2012 Przed XIV Kongresem SITM w Poznaniu; Pogranicza teatralności
 Komunikaty wygłosili: Piotr Bering, Dorota Gacka, Piotr K. Morawski, Jolanta Rzegocka, Tomasz Wojczak,
Dotąd wygłoszono 175 referatów.
26 	12/13 czerwca 2013 (współorg. Mikołaj Olszewski, IFiS PAN) 
Jan z Dąbrówki  – Komentarz do Kroniki polskiej biskupa Wincentego
http://www.mediewistyka.pl/content/view/329/36/